Onze nieuwe website is live!

De klachtenprocedure

Edin Dental Academy is aangesloten bij de branchevereniging Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO). Leden van de NRTO zijn automatisch aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumenten Zaken en ook voor de zakelijke markt is er geschillenregeling.


Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over onze dienstverlening en/of het onderwijs dat wordt gegeven door Edin dan vindt u hieronder de klachtenprocedure.

Heeft u een klacht over de examinering van het onderwijs, dan verwijzen we u graag door naar het bezwaarformulier en het Examenreglement. In het Edin examenreglement kunt u teruglezen hoe u een klacht kunt indienen op het gebied van het onderwijs.

Wie neemt de klachten in behandeling? De Operationeel Directeur van Edin neemt de klachten in behandeling en zal vanuit zijn naam de correspondentie verzorgen.

Hoe kan een klacht ingediend worden? Er kan een klacht ingediend worden door deze per mail in te dienen via klantenservice@edin.nl of door onderstaand klachtenformulier in te vullen.

Onze medewerkers zorgen ervoor dat de klacht op dezelfde werkdag wordt aangeleverd bij onze Operationeel directeur.


Procedure van klachtenbehandeling:

Wat is de procedure bij een binnenkomende klacht?

  1. De klacht wordt door de front-office op dag van binnenkomst of eerstvolgende werkdag doorgestuurd naar de Operationeel directeur van Edin.

  2. De indiener van de klacht krijgt op dag van binnenkomst of eerstvolgende werkdag een bericht van Edin dat de klacht in goede orde is ontvangen en dat binnen 10 werkdagen na ontvangst van de klacht een voorstel van afhandelingen volgt.

  3. De Operationeel directeur :

    • Bekijkt de klacht en coördineert de opvolging van de klacht.

    • Communiceert met indiener de reactie.

  4. Bent u het niet eens met het voorstel van afhandeling: dan kunt u in beroep gaan bij een onafhankelijke geschillencommissie particuliere onderwijsinstelling. Op verzoek sturen wij u desbetreffende gegevens toe.

  5. Klachten moeten binnen twee maanden na het beëindigen van de opleiding schriftelijk ingediend worden. Twee maanden na het beëindigen van de opleiding vervalt het recht tot klagen.

Edin is aangesloten bij de NRTO en zal ook handelen naar de Algemene Voorwaarden van het NRTO. We verwijzen u voor de Algemene Voorwaarden graag door naar onze website. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Klachten en wijze van afhandeling worden digitaal geregistreerd en bewaard voor een termijn van 2 jaar. Voor meer informatie verwijzen we u graag naar ons privacybeleid.

Klachtenprocedure

Ook met een sterk kwaliteitsbeleid en zorgvuldig examenreglement kan het voorkomen dat iemand niet tevreden is. Daarom heeft Edin een heldere klachtenprocedure.

  • Edin is aangesloten bij de branchevereniging Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

  • Leden van de NRTO zijn automatisch aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumenten Zaken.

Dat betekent dat cursisten en opdrachtgevers kunnen rekenen op:

  • Een transparante, zorgvuldige behandeling van klachten

  • Een onafhankelijke, externe geschillencommissie als dat nodig is

  • Heldere termijnen en afspraken over de afhandeling

Met deze klachtenprocedure maken we duidelijk dat we klachten zien als een kans om te verbeteren en als belangrijk onderdeel van onze kwaliteitszorg.